zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Gör byxor till shorts

Kategori: Sömnad

Här om dagen satt jag & kolla in en del bloggar & suget efter att sy smög sig på :) Det var bara att ta fram symaskin, sax & gamla byxor & börja skapa. Hade två par byxor i garderoben som jag inte använder så de fick sig en förvandling. 
 
Ett par gråa med hög midja, de som alla har från Vero Moda/Vila, klippte jag av benen på, sydde en zick zack söm längst ner & sedan vek jag upp dem till önskad längd. Lätt som en plätt!! 
 
Jeansen gjorde jag samma sak med fast de åkte även på lite slipning med sandpapper för att få den lite slitna looken. 
 
T-shirten jag har på mig är gjord enligt det gamla goda tricket: ta en stor t-shirt, klipp av ärmarna & sömmen kring halsen. Klart! 
 
Ni får ursäkta min bleka kropp på bilderna haha Därav inga närbilder på jeans shortsen... :)  Jag ska börja besöka solarium redan imorgon :p
 
 
 
FÖRE!
 
 
 
 
EFTER!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: