zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Silverputs

Kategori: Pyssel

Onsdag/minilördag :) Idag har jag vart på stan & fikatmed min bästa Rebecca! Vi drack chai latte för första gången :) Ja ni andra har säkert testat de flera gånger men vi va lite efter på den punkten haha Det var lika välbehövligt som vanligt att få prata av sig lite
Nu till dagens tips :) I påsk när jag var hemma fick jag med mig lite silver saker som mamma & pappa har haft & nu ska göra plats i mitt hem. Dessa behövde ju såklart putsas upp & Rebecca tipsa mig om husmorstips, sjuuuukt bra & mycket mer miljövänligt än vanligt silverputs!

Silverputs:

• Salt
• Folie
• Plastbunke
• Kokande vatten

Klä in plastbunken med folie. Lägg i silvret & häll på saltet, ca 2msk, beroende på hur stort silvret är... Häll över det kokande vattnet så det täcker hela föremålet. Vänta några sekunder & du ser skillnaden snabbt! Sakerna kommer glimma :p

 

 

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: