zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Sy/gör om dina toppar

Kategori: Sömnad

Har ni haft en bra söndag? Jag har vart på simskolan, terminsavslutning idag. De är så duktiga barnen :) Saknar verkligen att själv få simma, får börja ta mig ner till badhuset lite oftare! 
 
Så här innan löning när man inte har så mycket pengar men är sjukt sugen på att köpa nya vårklader så tänkte jag slå ett slag för att sy sina egna kläder eller göra om dem man har.
I höstas gjorde jag om en jeansskjorta som jag inte var så förtjust i & jag har använt den mer efter det. Jag klippte bort baksidan & ersatte den med ett spetstyg istället. Skjortan blev mycket sötare & mer intressant, tycker jag iaf :) Nu när jag sitter här funderar jag... ska man klippa av ärmarna & ha den som väst...? Vad tycker ni? 
 
Den grönvita blusen har min mormor sytt till mig då jag visade henne en slags tunika som jag sydde förra året. Mormor har jobbat som sömerska & kan det där med att sy :) 
 
(På bilden med skjortan -  jag har inget brottarlinne under så konturerna av linnet syns. Jag brukar ha ett helt linne så hela baksidan är vit eller inget alls... Tycker det blir finare då!)
 

Så har ni några kläder där hemma som ni inte använder, tänk efter vad ni kan förändra, så har ni fått ett nytt plagg. Vill man inte sy om dem kan man använda tyget till något annat, kanske sy en kudde eller använda till paketinslagning, fantasin sätter gränserna vet ni ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: