zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Grytunderlägg

Kategori: Pyssel

Den här idèen såg jag i sommras när jag var ute på Spiken hemma, ligger nära Läckö slott. Jag tyckte underläggen va superfina men köpte dem inte för jag tänkte att det där gör jag hemma snabbt & lätt. 
 
Dock har jag en fundering... Ska jag måla dem i samma färg som brickan i det tidigare inlägget, betsa dem så de blir mörka eller ha kvar dem som de är i ljust trä? Kommentera gärna & säg vad ni tycker :)
 
Du behöver:
 

Lädersnöre i önskad längd
Träkulor med hål, jag köpte mina på Panduro. Finns i olika storlekar. 
 
Sen är det bara att trä på träkulorna på snöret för att sedan knyta ihop till en cirkel. 
Jag gjorde tre olika storlekar så man kan ha en för kastrull, pajfom eller gryta, helt beroende på hur stora de är.
 
 
TIPS!

Perfekt att ge bort som present!
 
 
 
 
 
 
Hade ju vart lite finare att visa er en bild med en form med mat i men jag var så ivrig att få visa er detta så det fick bli en tom form... :/
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: