zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

"Klassiska" DIY mobilskal

Kategori: Pyssel

Vi alla vet nog om trenden med att göra egna mobilskal... Eftersom man ser det lite överallt införskaffade jag mig ett eget genomskinligt skal för att pimpa mobilen lite :) Imorse tog jag fram mina pyssellådor för att testa men insåg väldigt snabbt att mina finaste papper var slut så jag fick ta det jag hade så resultatet blev väl inte precis som jag tänkt mig... Men jag fick användning av mina nya stämplar jag köpte härom dagen iaf :) 
 
 
Du behöver:
 
Ett genomskinligt mobilskal
Papper/foton
Sax eller skalpell
Mönstrad tejp/glitter/stämplar/band m.m
 
Lägg skalet på pappret eller fotot som du vill ha, rita av & kllipp ut. Testa om det får plats i skalet & klipp bort lite av pappret om det är för stort. När du fått rätta storleken lägger du den i skalet & ritar av hålet där kameran är. Lättaste är att skära ut den lilla biten med en skalpell men har man inte det tar man en sax. Nu är det bara att pynta på, använd dock inte för stora utåtstående saker för då går inte skalet på telefonen.
 
 
 
Sä här blev resultatet. Den med bokstäverna ligger i skalet med mobilen i & den andra visar hur det ser ut innan man lägger pappret i skalet.
 
 
 
 
 För att bryta av lite fick bokstäverna i mitt namn fick bli röda & de andra svarta.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: