zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Gör egna julkort

Kategori: Pyssel

Är det någon mer än mig som tycker det är otroligt roligt att få julkort? :) Det är den enda tiden på året som vi skickar vanliga hederliga brev på posten till varann och det har verkligen sin charm måste jag säga! Detta år ville jag sätta min egna prägel på julkorten så jag gjorde mina egna. Jag fick tom Lars att göra tre stycken :) 
 
Jag använde mig av lite finare kartong som vi hade på jobbet och sen har jag stämplat, målat och klistrat. Jag ville ha kartong för att få den där naturkänslan i kortet som man inte får av vitt papper. Stämplarna bidrar ochså med en liten råare känsla. Dessa stämplar är från TGR. Mallen som jag använt till den vita texten är från Panduro och jag har använt vanlig acrylfärg. Jag dutta på färgen med hjälp av en oanvänd disksvamp.
 
Jag ville skicka de flesta utan kuvert därför klistrade jag inte på så mycket grejer. Ska man skicka i kuvert kan man ju pynta korten massor utan att det trillar av på vägen genom posten :) Jag skrev både hederligt God Jul men ochså delar av julsånger och en delfraser på engelska, för att få lite variation. Hoppas dessa julkort bringer lite glädje hos mottagarna! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: