zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

"Gå-bort-present"

Kategori: Pyssel

Tjoohoo, onsdag & minilördag :) Snart är det helg & ibland händer det att man blir bortbjuden på middag eller liknande, då brukar man ju ta med sig en liten present :) Nu när det var alla hjärtans dag & vi var hemma för att fira att vi fyllde år så ville jag ha med mig något som ett litet tack. Det var då jag fick inspiration till att göra egna godis- & fruktskålar. Man kan ta glas, krukor, tallrikar, ja det man vill som är gjort i porslin. Pennorna är köpta på Panduro som är speciellt anpassade till porslin, beskrivning hur de ska användas står på förpackningen. Sen är det bara att måla eller skriva det som faller en in :)
 
 
 
 
 
 
De blev uppskattade men ni ska veta att det var inte det lättaste att måla! Hela handen skaka & det blev ju inte så fint som när man ritar på papper men övning ger färdighet :) Jag la i godis & frukt i skålarna & slog in dem i fint papper ( har fått totalt blackout så kommer inte ihåg vad pappret heter :/ ) Hoppas detta kan inspirera er till att göra något liknande, kanske måla om den vita krukan i fönstret? :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: