zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Instruktioner snöglob

Kategori: Pyssel

Imorse när jag vaknade låg det ett vitt snötäcke på taken utanför fönstren, mysigt! Ja gillar snö sålänge det inte är sånt där tråkigt snöblask! Det har snöat hela dagen här vilket fick mig att redan sakna julen & att jag får vänta på den ett helt år. Som jag sagt tidigare gjorde jag en hel del av julklapparna själv i julas istället för att köpa. Det var mycket roligare att ge bort och de som fick klapparna uppskattade mitt jobb väldigt mycket! En av grejerna var snöglobar, jag fick idén av ett julprogram jag såg på tv.
Man behöver ju inte nödvändigtvis ha tomtar i globerna, varför inte ngt djur, smurfdockor eller liknande så kan man ha dem framme hela året. Den ena som jag behöll, den med änglar, har jag framme nu tex. Hoppas att ni tycker de är lika mysiga som jag tycker :)

Du behöver:

En tom & ren burk
Vattentåligt lim
Glycerol
Vattentåliga figurer
Glitter/konstsnö

Koka upp vatten & låt det svalna. Låt de ta den tid det tar.
Limma fast figurerna på baksidan av locket. Kan vara bra att prova ut innan så burken kan skruvas på så inte figurerna tar för stor plats. Låt torka!
Häll upp vattnet i burken nästan ända upp. Häll i glycerol. Jag mätte inte riktigt men det behövs en hel del! Häll sedan i glittret eller konstsnön. Rör försiktigt om!
Limma både på burkens insida längs kanten & även på burken, skruva på locket ordentligt! Vänd upp & ner några gånger försiktigt. Låt nu torka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: