zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Instruktioner "Whiteboardtavla"

Kategori: Pyssel

I förra inlägget visade jag min nya grifeltavla men jag tänkte visa hur man kan göra sin egen whiteboardtavla, snyggt, enkelt & personligt!
 
- Tyvärr har jag ingen bild på när jag skrivit på tavlorna. Dessa gav jag bort i julklapp så nästa gång jag gör en sådan här eller jag hälsar på någon av dem som fick dem ska jag ta kort när det är skrivit på dem så ni får se hur det ser ut :) Tabbe av mig, haha!
 
Du behöver:
 
  • Ram med glas
  • Whiteboardpenna
  • Papper, foto eller tyg
Ta bort glaset från ramen, rengör gärna glaset så det blir rent & fint från damm. Ta pappret, fotot eller vad du nu önskar, lägg upp & ner & lägg sedan baksidan av ramen över. Rita av svagt med en blyertspenna. Klipp sedan efter linjerna. Lägg in glaset i ramen sedan pappret & sist baksidan. Nu ser det ut som en vanlig fin tavla men det smarta är nu att du med whiteboardpennan kan skriva på tavlan & sedan sudda bort med papper & lite vatten.
 
 
TIPS!
 
Det måste vara en whiteboardpenna för att du ska kunna sudda bort det du skrivit.
Tar du ett papper med mönster se då till att mäta ut så mönstret kommer rakt i ramen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lilliz säger:

    Tavlan är toppen. Fick en i julklapp.

    2013-01-09 | 22:37:25

Kommentera inlägget här: