zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Dagsutflykt

Kategori: Inredning

I söndags åkte jag, pappa, bröderna & deras flickvänner till Blomberg för att kolla in ett museum som pappas kompis startat. Det är fullt med gamla skotrar i olika märken & modeller, men det bästa var den lilla loppisbutiken i samma lada. Jag trodde nästan vi skulle köpa upp allt :) Tillsammans köpte vi flera skålar, krukor, böcker, ljusstakar & skärp. Jag hittade den perfekta fruktskålen (gigantisk), en vas/kruka/kanna & en bok från 1800-talet som hade sådan fin bokrygg, som kandelabern nu får stå på.
(Jag var även på loppis med mamma i fredags där jag hitta två böcker, varav den ena hade dikten som jag la upp härom dagen, den andra var om fjärilar, den var ju så fin.)
 
Efter besöket där åkte vi & hälsa på vårt gamla barndomshem, vi fick komma in & se hur de renoverat & oj vad fint det var!! Dock lite jobbigt att gå in i huset som man bott i i 20år & veta att någon annan bor där nu!
 
Eftersom vi redan var igång med hustittande åkte vi även förbi vår gamla sommarstuga. Ja vad ska man säga... den var ju otroligt mysig & sommrig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: