zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Tips på grilltillbehör

Kategori: Recept

Baconbanan

Detta låter lite skumt men våga gärna testa för det är mycket godare än vad det låter! Efter att jag ätit detta hos min arbetskamrat/chef så gjorde jag dett på semestern för familjen förra året & det blev godkänt :) 
 
Du behöver:
 
Banan
Bacon
 
Skär en banan i 2-3 bitar, linda sedan in i baco & lägg på grillen tills baconet är klart.
 
Sweetchiligurka
 
Du behöver: 
 
Gurka
Sweetchilisås
 
Hacka gurkan & lägg i en skål. Häll sedan över sweetchilisås i önskad mängd. Lite roligare variand av den vanliga grönsaken gurka :) 
 
 
Sweetchilisås
Jag är säkert seg som vanligt så ni vet säkert redan om detta receptet flera av er... Jag åt det för första gången ihelgen & gud va gott det var & enkelt framför allt!
 
Denna passar perfekt som tillbehör till grillat nu i sommar! 
 
Du behöver:
 
Creme fraische 
Sweet chilisås
 
Bara att blanda ihop dessa i önskad mängd & sen är det klart! :) 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: