zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Dagens tips - studentkort

Kategori: Pyssel

Kartong! Ja säger bara kartong! Man kan göra så många fina saker med det & speciellt nu i studenttider. Varför köpa ett kort när man kan göra ett själv?! Snyggare, roligare & framför allt mer personligt!
Man kan vika dem på olika sätt eller bara ha som ett vanligt blad & skriva på baksidan, ja har gjort en av varje som ni ser på bilderna. Jag gjorde även en till liten bok med kartong som omslag, tänkte ha den som gästbok :)

Allt du behöver för att göra korten är att klippa/vika till kartongen i önskad form & sen rita & klistra på vad som passar. Jag har skrivit ut bilder på datorn som jag klistra på, skrev texten med hjälp av en mall & sen klistra på spetstejp som jag hade hemma. Lätt som en plätt!


Sjung om studentens lyckliga dar.... :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: