zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Jordgubbspaj - recept

Kategori: Recept

Nu har ni säkert ätit massa jordgubbar på midsommar men jag tänkte ge er mitt recept på jordgubbspaj. Det är lätt, går fort & gör gött! :)

Du behöver:

Minst 1liter jordgubbar
2dl havregryn
2dl mjöl
1,5dl socker
Margarin

(Beroende på hur stor formen är får man öka mängden jordgubbar & ingredienserna i degen)

Sätt ugnen på 200 grader & smöra en pajform. Hacka jordgubbarna i fyra delar & strö ut i formen så hela botten är täckt.
Blanda havregryn, mjöl & socker för att sedan hälla på jordgubbarna i ett jämnt lager. Skär margarinet med en osthyvel & täck över allt.
In i ugnen tills degen är gyllenbrun.

Servera med vaniljglass & kanske lite krossad daim.

Ett annat tips är att ni bakar Fantomenkakan, som jag lagt upp recept på tidigare, & trycker i delade jordgubbar i chokladblandningen. MUMS!

Bilden är på något så klassiskt som jordgubbar, glass, chokladsås & marabou.

Det finns massor att göra med jordgubbar så njut nu av sommarens bästa bär!

Kommentarer

  • Emilie säger:

    Hej Zarah!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Hittarecept.se

    Svar: Hej! Vad roligt! :) Jag har nu registrerat mig hos er och ska fixa så er logga är med på varje sida.
    Tack!
    Med vänlig hälsning, Zarah
    ZarahB

    2013-07-10 | 12:33:40
    Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här: