zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Sommarljuslykta

Kategori: Pyssel

Idag har jag vart hemma från jobbet för att jag är sjuk, en perfekt dag att försöka lära mig att ligga still & ta det lugnt... Det har gått bättre än jag trodde men lite pyssel har jag haft för mig, annars hade jag dött av trisstress :)
 
Härom dagen var jag på second handbutiken Myrorna här i Karlstad & hittade en liten ljusstake som jag tänkte att jag skulle fixa till lite. Snabbt & gjort så hade jag köpt rep & det vara bara att börja greja. Jag gjorde en knut i varje ända på repet & limade det sedan runt ljuslyktan, la i lite sten & sen var det klart! Jag tycker det blev riktigt somrigt & man längtar efter havet...
 
 
 
 
Så här såg den ut från början.
 
 
 
 
Detta är resultatet.
 
 
 
 
Så här ser den ut i vårt sovrumsfönster. Passar perfekt då jag har samma rep, fast tjockare, som håller upp gardinen :)
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: