zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Månadens tavla

Kategori: Pyssel

Hej allihopa, sorry för mitt uteblivna bloggande förra veckan! det var fullt upp så jag hann varken med bakande, pysslande eller liknande :( Har ni skapat något nytt fint där hemma?
 
Den här månaden har jag hållt på med en tavla med kort på min mormor & morfar. Jag frågade om jag kunde få lite svartvita kort på dem & så här blev resultatet. Hoppas de blir glada när de ser den :)
 
Jag började med att måla en canvastavla svart för att den inte ska suga upp krackeleringen och för att få bakgrundsfärgen. Burkarna man använder för att få den spruckna ytan är köpta i Stockholm (kommer ej ihåg namnet på butiken nu) det är paterneringsfernissa & krackeleringsfernissa, vilket man har på efter den svarta färgen. Den vita färgen i sprickorna är olijefärg som mn gnuggar in. Ska ni testa er på detta någon gång så fråga om instruktioner för det är väldigt noga med torktid & ordningen på hur man gör allt. Till sist limmade jag på korten, band, nyckeln & dutta på siffrorna. I detta fall är det datum & år då mormor & morfar träffades.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lars säger:

    så fin ! e det en nyckel som sitter på tavlan?? :P

    2013-03-26 | 12:21:52
  • Mamma säger:

    Det är bara du som kan göra sådana fina tavlor. Du är bäst. Kram

    2013-03-26 | 16:57:39
  • Lillbrorsan säger:

    Jag vet vad ja önskar mig! En trästege att hänga mina kläder på! Ja kan visa bild imorgon! KRAM :)

    2013-03-27 | 18:39:20

Kommentera inlägget här: