zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Påskpynt & utflykt

Kategori: Pyssel

Har precis kommit hem från utflykt & picknick på Kilenegården, väldigt mysigt! Vi satt i solen & drack o`boy med smörgås. Väldigt lyxigt för mig som inte äter bröd annars :) Man blir så avslappnad ute i naturen att jag inte ville åka hem :) Skulle ha svårt för att bo i en stad som inte har väldigt nära till vatten & skog, är man uppväxt på "landet" så är man :)
Vi gick också runt i skogen för att leta lite björkris till mina pappersägg ja gjort. Jag vet att det är ett antal dagar kvar till påsk men jag börjar pynta redan nu. Såg ett tips på hur man kan göra egna pappersägg så jag var ju tvungen att testa dettta. Har även köp lite fjädrar som jag satte i riset. 
 
INSTRUKTIONER PAPPERSÄGG
 

Klipp ut en mall i form av ett ägg.
Rita sedan av mallen på ett färgglatt papper & klipp sedan ut. 
Jag använde mig av fem olika papper.
Lägg sedan fem utklippta ägg på varann & häfta fast dem i mitten 
för att sedan vika ut dem. Ta en nål 
& gör hål längst upp så man kan trä en tråd igenom 
& hänga upp dem. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: