zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Uppgift: starta egen butik

Kategori: Allmänt

Nu är det bara en gång kvar att åka upp till Leksand, sen är jag utbildad dekoratör. Tiden har gått så jäkla fort! Vart tog detta halvår vägen? 

Denna veckan när vi var uppe fick vi i uppgift att "starta" en egen butik. Vi skulle bestämma allt från affärsidé, målgrupp, butikskoncept, musik, läge, sortiment & pris. Sedan skulle vi skylta en vägg & ett bord som skulle kunna vara i vår butik, rita en ritning över butiken & göra en  moodboard. 

Så sjukt roligt! Jag har tänkt på den här idéen att starta eget så det var kul att få sätta mina tankar i rullning & se hur det skulle kunna vara. :) Jag har en liten plan framåt om hur jag kan starta detta men det får ni reda på lite längre fram... den som väntar på något gott :) 







Kommentarer

  • Lill brorsan (minsta) säger:

    Ville bara säga att du är sjukt duktig som snart är dekoratör!

    Riktigt coola saker gör du!

    Kriga på och va rädd om dig!

    Svar: Ååh tack brorsan! Det värmer!
    ZarahB

    2013-11-24 | 19:35:27

Kommentera inlägget här: