zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Sy egen värmekudde

Kategori: Sömnad

Ni får förlåta mig för mitt dåliga bloggande men jag har inte riktigt tid för att pyssla och greja, jag jobbar, pluggar eller dansar hela dagarna... VIlket jag iof tycker är roligt så jag klagar inte! Men igårkväll vid halv elva satte jag mig och sydde ihop två par värmekuddar som jag tänkter ha till min rygg och axlar. Det gick otroligt fort och var väldigt roligt att göra!
 
 
Du behöver:
 

Symaskin
Sax
Nål och tråd
En kökshandduk
Spetsband
 
Du gör:
 

Klipp handduken på mitten annars blir kudden för stor. Lägg ihop långsidorna och sy ihop, framsidan inåt. Sy även den ena kortsidan. Vänd påsen ut och in så den blir åt rätt håll. Häll i önskad mängd vetekorn. Sy igen den andra kortsidan för hand. Vik in kanterna innan så det ser snyggt ut. Ta sedan ett spetsband och sy fast för hand i önskat mönster. Jag tycker de blev lite finare med spets på än bara den rutiga handduken. Nu kan jag ligga i soffan och ta hand om mina axlar :)
 
 
 
 
 
(Denna bild ville verkligen inte lägga sig åt rätt håll)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: