zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Älskar chiafrön!

Kategori: Träning och hälsa

Idag gick jag upp tidigt för att styrketräna. Eftersom jag åker till Berlin imorgon med jobbet och inte kommer kunna träna på några dagar så fick det bli lite av varje, rygg, axlar och armar. Har sjuk träningsvärk i rumpa och ljumskar så jag hoppas det är mjuka säten på flyget :) 

Till frukost efter träningen åt jag chiapudding/gröt. Detta frö är ju helt fantastiskt! Tänk att de innehåller så mycket nyttigheter fast de är så små! 

Du behöver:

2msk chiafrön
1dl vatten
1 banan
Bär
Lite honung om man vill ha sötma

Du gör:

På kvällen innan du går och lägger dig så blandar du fröna och vatten i en skål, låt stå i kylen under natten.
På morgonen när du tar fram den kommer den vara som en geléaktig gröt. Hacka upp banan, tina bären och blanda ihop med gröten. Njut! 




Här kommer lite info om superfröt som blivit så populärt den senaste tiden. Bilderna är från Aftonbladet. Tyckte att de listat upp fröts egenskaper så bra :)








Kommentarer


Kommentera inlägget här: