zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Chiasylt

Kategori: Recept

Här kommer ett snabbt & nyttigt recept på egen sylt. Jag kan knappt minnas när jag åt vanlig sylt men det gör mig inget då jag ersätter det med bär på gröten eller till kvargen. Vill man nu väldigt gärna ha sylt så tycker jag att man ska testa detta! 

Du behöver:

2msk chiafrön
1dl vatten
Önskad mängd bär

Gör så här:

Lägg chiafröna i blöt över natten i kylen så de blir till en pudding liknande konsistens. Tina hallonen om du har frysta genom att ha även dem i kylen. På morgonen blandar du ihop dem & vips så har du sylt till frukostgröten.

Kan förvaras i kyl.



Morgonens frukost bestod av havregrynsgröt med chiasylt & havremjölk. 

Havregrynsgröt:

1dl fiberhavregryn
Linfrön
Solrosfrön
1ägg
1msk kokosolja
Kanel
Vatten

Låt koka ihop och servera med sylten & mjölk :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: