zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Dagens skönhetstips

Kategori: Träning och hälsa

Bikarbonat! Min nya kompis i skönhetshyllan :) Min kompis Rebecca la för ett tag sen upp en lista på fb vad bikarbonat kan användas till inom skönhet och jag haka på på en gång! 

Som ni säkert vet innehållet deodorant inte speciellt bra saker för kroppen och det rullar vi på en av våra känsligaste ställen på kroppen. Känns inte jättekul att få in massa dåliga ämnen och gifter i kroppen varje dag. Jag har nu istället börjat gnugga lätt med bikarbonat i armhålorna vilket blir lite mer "naturligt". En deodorant täpper igen porerna och stänger inne svetten i kroppen medans bikarbonatet neutraliserar svettandet och svettlukten. De första dagarna kan man svettas mer och lukta mer än vanligt för att kroppen släpper ut alla gifter men det försvinner efter några dagar. Väl värt att testa! Jag köpte små plastburkar att ha bikarbonatet i så man kan ta med den i väskan när man reser.

I perioder har jag väldigt fnasiga läppar och det visade sig att bikarbonatet var utmärkt att använda för att motverka detta! Blanda bikarbonat och vatten till en pasta och gnugga in på läpparna. Detta blir som en naturlig peeling. Skölj av och smörj sedan in läpparna med ett riktigt bra serat som går in i läpparna! De flesta lipsyl lägger sig som en hinna på läpparna och återfuktar inte på djupet.

nu när du har fina läppar kan du fortsätta använda samma pasta för att peela och rengöra nagelbanden. Gnugga in och skölj av. Ta på en olja för nagelbanden så de får näring och mjukas upp. Måla på det fantastiska nagelförstärkande nagellackel från Trind och smörja sedan in händerna med en riktigt återfuktande handkräm. Vips så har händerna fått sig en genomgång och är redo för dagen :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: