zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Dagens tips

Kategori: Träning och hälsa

Jag vet att jag är en väldigt lätt stressad person, blir stressad så fort jag har mer än två saker att komma ihåg att göra. Jag kämpar verkligen med att inte stressa upp mig men jag vet hur jag motverkar det: jag skriver listor. Penna och papper är det bästa! Jag älskar att skriva listor, det ger mig ett lugn, en struktur och planering. Ni som känner mig vet att jag planerar ALLT, kanske lite för mycket :)

Så mitt tips till er för att stressa ner: skriv listor!! Listor över vad som ska göras, packas, handlas osv. Hur många gånger kommer man inte på saker när man precis gått och lagt sig, skriv ner det och du kan släppa den tanken. Den är nedskriven. Du kan ändå inte göra något åt saken nu när du ska sova. Du kommer inte glömma av det, du har det ju nedskrivet. 

Ge det en dag, två, en vecka, jag lovar att hjärnan kommer sakta ner sin berg- och dalbana och du kommer känna sig lugnare!

Tips nummer två: köp en kalender!! Utan den skulle mitt liv vara väldigt rörigt :) Det finns så många fina motiv och storlekar så just du kan hitta din personliga kalender. Jag har en som man kan byta motiv, tex sätta in kort ett måla en teckning :p Där kan du skriva in de lite större mer betydelsefulla sakerna som kanske inte platsar på en lista... Jobbtider, fika med vännen, möten, träningspass osv. 

Tips nummer tre: gör grejerna på en gång! Om du sitter i soffan och kommer på att du inte packat ner nyklarna för imorn, vattnat blommorna eller släckt lampan i köket, betalat den där räkningen, gör det på en gång så slipper du bli "stressad" över det och du glömmer inte bort det! Då kan du gå tillbaka till soffan och slappna av på en gång. 

Så, skriv listor så pennan glöder och köp dig en kalender :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: