zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Egna proteinbars utan proteinpulver

Kategori: Recept

Det blir bara mer & mer prat om mat, tillsatser & ursprung på maten vilket såklart får mig att tänka efter. Jag själv tycker att jag äter ganska nyttigt & hälsosamt & jag har på senare tid verkligen börjat tänka på hur äckligt det är med alla tillsatser & E-ämnen i maten! Eftersom jag tränar nästan varje dag & då behöver snabb återhämtning direkt efter träningen så har jag testat olika proteinbars... men återigen tillsatser. Så jag tänkte att det måste ju vars tusen gånger bättre att göra sina egna :) Det finns massa recept på bars med proteinpulver men eftersom jag har lite spridda åsikter om alla olika pulver som finns så letade jag efter ett recept utan proteinpulver. Jag hitta detta recept på en annan blogg, halverade satsen (hade inte allt hemma i den mängd) & la till lite annat smått & gott :) 
Jag packa in dem en & en i folie för att sedan ha ngr i kylen & ngr i frysen :)

Jag la till:

Passionsfrukt
Kokos
Krossade nötter
Havrekli
Vaniljpulver








Receptet är från:

http://emmabarremyr.blogg.se/2013/march/hemmagjord-proteinbar-med-smak-av-choklad.html#comment 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: