zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Nyttig glass!

Kategori: Recept

Ikväll är jag bjuden på middag hos min underbara vän Julia & hennes kille Erik & min uppgift (som jag gav mig själv) var att fixa efterrätten. Perfekt tillfälle att få äta efterrätt & se till att den är nyttig på köpet :) En annan kompis, Mathilda, har gjort denna förut till mig & jag kom ihåg att den var så god :) Tyvärr har jag ingen bild men jag kanske kan komma ihåg att ta en ikväll när vi äter den...

Du behöver:

Fryst Mango
1st Banan
Kvarg
(Man kan även lägga till 2st passionsfrukt) 

Jag mätte inte upp mangon & kvargen så där får ni köra på känsla. Mixa ihop allt & in i frysen en stund :) 



Ett annat snabbt tips på "glass" är att mosa en banan, blanda med kanel & ställ i frysen en stund. Lättare än så kan det inte bli :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: