zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

"Nyttobollar"

Kategori: Recept

Här om veckan var jag och köpte ett jordnötssmör, Green Choice, som många pratat så gott om och letade efter något roligt och nyttigt recept som jag kunde göra när jag kom hem. Hittade detta och jag blev frälst! Tycker verkligen de blev jätte goda och ett mycket bra alternativ till fikat,lördagsgodiset eller mellanmålet :) 

Du behöver:

1dl sötmandel
0,5dl kakao
4-7 urkärnade dadlar
1dl havregryn
0,25dl mjölk
Vatten
1msk jordnötssmör
1tsk honung
1msk torkade tranbär eller gojibär
Kokosflingor

Gör så här:

Mixa mandlarna.
Kärna ur dadlarna och häll i alla ingredienser i mixern tillsammans med nötterna och dadlarna, mixa till en smet. Ta det försiktigt med vattnet så det inte blir för kladdigt. Häll i lite i taget. 
Forma till små bollar och rulla i kokos.

Förvaras i kyl eller frys.

Fantastiskt gott med ett glas mjölk!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: