zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Yoga & muffins

Kategori: Träning och hälsa

God morgon på er alla, hoppas ni mår bra! Jag mår toppen, är så glad över att det är så många som följer bloggen & att det bara blir fler & fler, Välkomna!
 
Det är många av er läsare som önskar att jag la ut mer tips för träning & hälsa vilket jag ska försöka varva in mellan inläggen om inredning. Vad tror ni om det? Kom gärna med åsikter! 
 
Jag vill börja med att verkligen tipsa er om att gå på yoga om ni ännu inte testat detta.  Igår morse var jag och min syssling på yoga halv åtta på morgonen och det är så skönt! Att få varva ner mellan alla pass av styrketräning och kondition. Att få sträcka ut kroppen. Att andas. Att inte behöva tänka på något annat än ditt egna andetag samtidigt som din kropp blir starkare och smidigare. Det är inte det lättaste att bara släppa tankarna på vardagen när man är där i salen men man blir bättre och bättre för varje gång. Vi behöver nedvarvning och en stund för oss själva i den ofta så stressande vardagen. Jag försöker få in ett sådant här pass en gång i veckan, känner att kroppen tackar mig efteråt. Jag tipsar er att göra desamma! 
 
Min gårdag startade bra och slutade ännu bättre. Mina fina vän Julia kom hem till mig och åt mat, vi bakade muffins, kollade på matlagninsprogram och prata som bara vi kan :) Kom ihåg att det är tillåtet att unna sig en muffins, kaka eller godis då och då. Lite gobitar i vardagen behövs ibland! 
 
Nu tänker jag ta tag i denna fredag med all den energi jag fick från gårdagen och morgonens spinning/core pass! 



 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: