zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Ekologisk mat

Kategori: Träning och hälsa

Jag vet att det pratas mycket om att välja ekologisk mat framför oekologisk och jag vill verkligen slå ett slag för det! Jag är nu inne på min andra månad då jag försöker köpa så mycket ekologiskt som möjligt. Jag började litet och sen ökar för varje handling... och det känns fantastiskt bra!! Jag upplever inte att det blir så mycket dyrare, många varor har samma pris. Skulle det vara så att det skiljer några kronor så känner jag att det är värt det! Jag vill inte ha i mig gifter och tillsatser som oekologiska varor för med sig och jag vill verkligen tänka på djuren och miljön! 

Samma med att äta vegetariskt några gånger i veckan, kör på det!! Ni kommer må så mycket bättre i kropp och själ. Det gör i alla fall jag nu när jag prioriterar vad jag stoppar i mig. 

Folk tycker ibland att det går till överdrift när jag inte äter allt de bjuder på men det struntar jag i, jag vill äta det jag mår bra av och som min kropp tackar mig för. Jag ska leva med min kropp resten av livet och vill ge den det bästa så den kan hjälpa mig nå mina mål och drömmar! 

Här kommer några tips på vad som bland annat slank ner i matkassen sist :)


Ekologiska bananer är i de flesta fall enligt mig mycket godare.



Ekologiska nötter och aprikoser till mellanmål eller i kvargen till frukost. De ekologiska aprikoserna innehåller mindre tillsatser. 



Ingredienser till en ekologisk vegetarik middag :)


Nyttigare och bättre än vaniljsocker till bakningen! 

Kommentarer

  • Kriss säger:

    Helt rätt!
    Däremot så kolla innehållsförteckningen på det ekologiska för ibland fuskar de!! (Grrr)

    2014-05-18 | 13:51:42

Kommentera inlägget här: