zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Hälsosammare chokladmousse

Kategori: Recept

Ååh jag är så glad för att jag börjat testa mer rawfood och göra mat, efterrrätter, mellanmål osv, själv från början. Det finns så mycket gott man kan göra och i nästan alla fall så är det mycket godare än att köpa färdigt fullt med socker & tillsatser! Igår testade jag & några vänner att göra en chokladmousse från ett recept som jag hitta på PTFia's blogg. Sååååå gott!!! Väl värt att testa säger jag bara!

Du behöver:

0,6dl vatten
6-8 dadlar
1 mogen avokado
En nypa salt
3/4tsk vaniljpulver
1,5dl kakao
(vi hade även i proteinpulver med chokladsmak)

Du gör:

Mixa vattnet & dadlarna till en slät smet. Häll i resten av ingredienserna & mixa till en fluffig mousse. 

Servera med färsk ekologisk frukt.



Tyvärr tog jag inget kort på moussen Å ni får en bild från huvudrätten. Hälften köpt sushi & hälften hemmagjorda. Vi köpte några ifall vi skulle misslyckas med de vi gjorde men det funka fint. Älskar sushi! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: