zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Kokböcker

Kategori: Träning och hälsa

Här är mitt nya inköp i kokboks samlingen, Vegetariska rätter. Jag försöker äta vegetariskt några gånger i veckan och kände att jag behövde lite inspiration så då fick den här boken följa med mig hem. Nu önskar jag mig bara en bok om Raw food, choklad och boken Muskelmat :) Hoppas att dessa snart hamnar i köket också! 
Jag tycker det är kul att läsa igenom recept, göra det en gång och sen andra gången experimentera med receptet på mitt sätt. Jag gillade inte alls att laga mat förut men det växer sig starkare sakta men säkert i takt med att jag börjar bry mig om var maten kommer ifrån, tillsatser, näringsvärde osv. 

Jag tycker alla borde äta vegetariskt i alla fall en gång i veckan. Vi äter alldeles för mycket kött och tänk på djuren och miljön framförallt! Våga testa, det finns mycket gott i den vegetariska världen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: