zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Nyttigare chokladmuffins/bollar

Kategori: Recept

Jag hitta ett recept på nätet för ett tag sen, kommer dock inte ihåg vart, som jag länge velat testa & i lördags skulle jag iväg på myskväll med härliga vänner så då tyckte jag det var ett perfekt tillfälle att ta baka dessa & ta med :) 

Du behöver

2dl havremjöl
 (mixa havregryn till ett mjöl)
1skopa chokladproteinpulver
0,5-1dl kakao
1 nypa salt 
0,5tsk bakpulver
0,5dl sötning så som tex honung, stevia eller agave
1msk kokosolja
1 mosad banan
1dl valfri mjölk
0,5dl kokosflingor
0,75dl sötmandel

Du gör:

Mixa ihop alla de torra ingredienserna.
Tillsätt de blöta & blanda ihop till en smet.

Alt 1: Rulla till bollar & rulla i kokos. Ställ i kylen & ät som vanliga chokladbollar.

Alt 2: Häll upp i muffinsformar & grädda i ugnen på 200grader i ca 15 minuter. Servera med färska bär & en klick naturell kvarg.
(Vill man kan man kleta på lite ekologiskt jordnöttssmör med 99,3% jordnötter) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: