zarahskapar.blogg.se

UTBILDAD VISUAL MERCHANDISER. En blogg för att visa mitt skapande, inredningstips, träning/hälsa & livets innehåll.

Vegetarisk kesolasagne med kikärtor

Kategori: Recept

Åååhh igår lagade jag en så himla god lasagne som jag måste dela med mig receptet på! Jag läste lite olika recept men sen strunta jag i dem och gjorde efter min egna smak :) Ni kan ha i vilka grönsaker och kryddor ni vill men så här gjorde jag. Jag är usel på att mäta upp saker utan "höftar" nästan alltid, så krydda efter er smak!!

Du behöver:

Lasagneplattor - fullkorn
3 paket krossade tomater
1 stor burk keso
4st små morötter
2st scharlottenlökar
1 aubergin
2st vitlöksklyftor
1 burk kikärtor
1 grönsaksbuljong tärning
Lite sweetchilisås
1/5tsk sambal oelek
Riven ost
Salt & peppar
Paprikakrydda
Vitlökskrydda
Gurkmeja
Oregano

Du gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader och smöra en hög form.
Hacka löken och auberginen i mindre bitar. Riv morötterna och bryn allt i en större kastrull tillsammans med pressad vitlök.
Häll i tomaterna och keson för att sedan krydda såsen. Låt koka ihop.
Mixa kikärtorna och häll i såsen.
Lägg ett lager av såsen först i formen och sedan ett lager av lasagneplattorna. Varva så många gånger som går, avsluta med sås längst upp. Strö över riven ost och ställ i ugnen i 30-40min. 

Servera med sallad och ett glas kall mjölk :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här: